METODOLOGIE VÝUKY OBCHODNÍ ANGLIČTINY
Pro realizaci kurzu byla na základě skvělých referencí vybrána škola The English Language Centre v Brightonu. Jedná se o organizaci s více než 50-letými zkušenostmi s poskytováním dalšího vzdělávání učitelů anglického jazyka z celého světa. Škola má rovněž patnáctiletou praxi s poskytováním kurzů Erasmus + / Comenius a nabízí vysoce kvalitní kurzy pro učitele.
Kurz Teaching Business English byl velmi prakticky zaměřený kurz v rozsahu 45 vyučovacích hodin určený učitelům obchodní angličtiny. Cílem kurzu byl rozvoj komplexního porozumění světu podnikání a získání nových vyučovacích metod, strategií a přístupů ve výuce obchodní angličtiny.
Vyučujícím na dvoutýdenním kurzu byl vysoce kvalifikovaný školitel Paul Emmerson, který má kromě dvou magisterských titulů i mnohaleté zkušenosti s výukou. Paul Emmerson působí také jako spisovatel v oblasti učebnic zaměřených na obchodní angličtinu, je autorem řady Macmillanových titulů, jako je Email English, Business Grammar Builder (2 úrovně), Business Vocabulary Builder (2 úrovně) a Business English Handbook. Paul Emmerson také více než dvacet let přednáší na konferencích Business English a školí učitele v oboru Business English po celém světě.
Kurz byl zaměřen na rozvoj vyučovacích metod, strategií a přístupů ve výuce obchodní angličtiny. V rámci kurzu se účastnici soustředili na analýzu potřeb studentů a použití analytických nástrojů (např. SWOT, STEP, Boston Matrix, Balanced Scorecard). Součástí hodin byl rozvoj komunikačních dovedností v oblasti telefonování, emailů a dopisů, obchodních schůzek, nácviku klíčových frází, slovní zásoby a gramatiky, různých forem prezentací, použití intonace a modelace hlasu a význam sociální angličtiny při obchodním jednání.
Nedílnou součástí kurzu bylo použití autentických textů a přepracování materiálu pro studenty různých jazykových úrovní, kritické hodnocení publikovaných materiálů a představení rozličných technik a strategií pro výuku obchodní angličtiny a motivaci studentů ke studiu.
Na řadu také přišla témata z obchodního světa jako byl marketing, management, finance, bankovnictví, výroba a provoz, mezinárodní obchod či lidské zdroje.