Mezinárodní setkání ve francouzském Champagnole

V termínu od 6.11. do 12.11.2016 se skupina 5 studentů SOŠPo, s.r.o. pod vedením Mgr.Kamily Bendové zúčastnila ve francouzském Champagnole třetího mezinárodního setkání partnerských škol v rámci projektu Erasmus+. Studenti během setkání vedli „Projektový deník“.

fb_img_1479575208230

Deník projektu

Autoři: Liliana Leová,  Berenika Pávová, Jan Půža,

Den první a druhý – 06/11/16 a 07/11/16

V neděli jsme přiletěli přímým letem z Prahy do švýcarské Ženevy, kterou jsme si mohli během dne projít a prohlédnout si významné pamětihodnosti jako centrální náměstí, sídlo NATO a další historické budovy. V 19:00 hod. pro nás přijel autobus, který nás odvezl do francouzského města v podhůří pohoří Jura – do Champagnole, kam si pro nás přijeli hostitelské rodiny. Naše rodiny byly velmi příjemné a starostlivé. Druhý den ráno jsme jeli do školy, kde nás čekalo uvítání, potom jsme byli rozděleni do mezinárodních týmů a seznámili jsme se s dalšími účastníky setkání díky různým projektovým aktivitám, potom jsme si prohlédli školu. Po prohlídce jsme šli na oběd, který byl výborný a následně na nás čekal první workshop týkající se tématu bydlení, přičemž jsme posléze naší práci v týmech prezentovali. Po dlouhém dni stráveném ve škole jsme šli k domů k hostitelským rodinám.

20161113_115753

20161117_140702

20161114_114258

Den třetí– 08/11/16

V úterý v osm hodin ráno jsme autobusem vyrazili do města Besancon, kde jsme strávili dvě hodiny. Nejdříve jsme vystoupali na pevnost La Citadelle. Cesta vedla po schodech a zabrala nám přibližně 20 minut a poté už se nás ujmula průvodkyně, která nám podrobně ukázala všechny krásy této pevnosti. V půl dvanácté jsme dostali rozchod a všichni jsme se vydali do zoo, do pavilonu opic. Byli zábavné:) Po prohlídce jsme se najedli a vyrazili na další výpravu autobusem do města Arc et Senans. Zde jsme plnili v mezinárodních týmech soutěžní úkoly a poté jsme navštívili muzeum. Posléze jsme měli čas si koupit suvenýry a podívat se do obchodů. Nakonec jsme se vrátili domů a tam se nás ujali naši milí hostitelé.

20161115_110120

20161113_132855

Den čtvrtý– 09/11/16

Středa se nesla  opět ve velmi přátelském duchu. Nejprve jsme ve škole dokončili plakáty domů budoucnosti, které jsme pak prezentovali. Po krátké pauze nejen na kafe jsme začali vytvářet model domu přizpůsobený pro seniory. Následoval oběd a návštěva skateparku vedle školy. Kolem jedné hodiny začala prohlídka města Champagnole. Po skončení prohlídky (z důvodů, které zde není vhodné uvádět) jsme navštívili historické centrum Champagnole. Francouzský styl bydlení ve starších domech nás fascinoval, zajímavé je především architektonické rozložení bytů. S nadšením jsem pak pokračovali na radnici, kde nás přivítal starosta města. Celý den završila multikulturní párty, která se díky naším champagnolským hostitelům opravdu vydařila.

20161116_092226

20161118_134655

fb_img_1479146818208

Den pátý– 10/11/16

Na čtvrtek byla naplánovaná návštěva jednoho v nejkrásnějších francouzských měst –  Lyonu. Vyjeli jsme od školy časně ráno už v 7 hodin. Na místo jsme dorazili kolem půl desáté. Na náměstí v Lyonu jsme se rozdělili do mezinárodních týmů a procházeli jsme historické staré město. Zastavili jsme se u mnoha kostelů, zajímavých domů, kaplí, obchůdků i cukráren. Po první části prohlídky jsme ve starém městě dostali volno. Většina z nás se šla naobědvat do nějaké z mnoha útulných francouzských hospůdek nebo si koupit suvenýry. Po volnu jsme se dostavili opět k autobusu a vyrazili na druhou část prohlídky Lyonu a sice jeho moderní části. Prohlídkou architektonicky zajímavých budov nás provázel průvodce. Prohlídka moderní části města byla velice zajímavá a poučná. Po mluvené prohlídce jsme dostali hodinu rozchod. Byl zde opravdu veliký nákupní dům, kam většina z nás zavítala za nákupy. Kolem osmé večer jsme unavení ale spokojení dorazili domů.

20161115_101816

20161116_162525

Den šestý a sedmý– 11/11/16 a 12/11/2016

V pátek se konal workshop s názvem „Představte si svůj dům za dvacet let“. Pracovali jsme opět v mezinárodních týmech. Každý tým se rozdělil ještě na dvě části, protože cílem bylo vytvořit 3D model z recyklovatelného materiálu a vizuální model v PC formě. Když jsme byli všichni hotovi, odprezentovali jsme naše výtvory a vyhlásili vítěze tohoto workshopu. Poté následovalo oficiální rozloučení, rozdávání diplomů a různých ocenění. V půl páté jsme se všichni rozešli zpět do svých hostitelských rodin. Následující den jsme brzy vstávali a jeli na letiště a v sobotu odpoledne už jsme byli v Praze.

fb_img_1479535715697

fb_img_1479166244982

Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie.
Za obsah publikací (sdělení ) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejich obsahem.