Mezinárodní setkání na Sicílii

EU flag-Erasmus+_vect_POS

V termínu od 26.3. do 1.4.2017 se skupina 5 studentů SOŠPo, s.r.o. pod vedením Mgr.Jiřiny Řeřichové účastnila v druhém největším městě Sicílie – v Catanii pátého mezinárodního setkání partnerských škol v rámci projektu Erasmus+. Studenti během setkání vedli „Projektový deník“

Deník projektu

Autoři: Barbora Hübnerová, Kristýna Jelínková, David Mirosničenko, Monika Turková, Anna Wodaková

Den první – 27/03/17

Podle plánu jsme měli do Catanie přiletět už v neděli, ale vzhledem k technické závadě našeho letadla jsme museli přenocovat v hotelu v Zurichu místo v našich hostitelských rodinách. Do Catanie jsme přiletěli v pondělí ráno a tak byl pro nás první projektový den velmi náročný, protože jsme si nemohli pořádně odpočinout a celý den jsme se cítili velmi unavení. Z letiště jsme jeli rovnou do školy a účastnili se programu projektu. První aktivity ve škole byly zaměřeny na seznámení se s ostatními účastníky, rozdělili jsme se do skupin, ve kterých jsme později pracovali. Ve skupinách jsme vytvářeli krátké powerpointové prezentace o nás, o našich koníčcích, rodinách, rodných městech, vysněném povolání atd.  V 11:15 hod. následovala přestávka na občerstvení. Později jsme pak naší skupinovou práci prezentovali na promítacím plátně a hned poté si dali dobrý oběd. Posléze bylo úkolem studentů vytvořit Europass CV – ELP. Večer jsme s našimi hostiteli ještě na chvíli vyrazili s ostatními zahraničními studenty na malou procházku do města.

Den druhý– 07/02/17

Druhý projektový den v Itálii jsme započali tím, že jsme se jeli podívat do idylického městečka Acitrezza, kde nám ukázali, jak se vyrábějí a rekonstruují typické sicilské lodě. Rovněž jsme se seznámili s pobřežím a jeho geologickou strukturou a prošli jsme se po molu a promenádě. Poté jsme navštívili zříceninu normandského hradu Acicastello, který byl postaven v 11. století na skále tvořené lávou. Po návštěvě tohoto hradu jsme si pochutnali na obědě a vrátili se do Catanii, kde jsme se účastnili prohlídky městského divadla Bellini theatre, toto divadlo má údajně jednu z nejlepších akustik na světě. Divadlo bylo v interiéru zdobeno krásnou freskovou malbou a nádhernými sochami. Nahlédli jsme také do královského apatrmá a na závěr jsme se všichni sešli u klavíru a společně zpívali.

Den třetí– 08/02/17

Středa začala srazem na náměstí Duomo Square.  V 9:00 hod. jsme šli na radnici, kde nás přivítal starosta města Catanie a celou budovu radnice jsme si prohlédli. Celé setkání na radnici natáčela místní televize, které posléze italští učitelé poskytli rozhovor. Poté jsme přešli do prostor bývalého patricijského paláce Chierici Palace, kde probíhala prezentace k možnostem práce v zahraničí a uplatnění mladých lidí na pracovním trhu v Evropě. Po prezentaci jeden žák z každé země podstoupil pohovor s budoucím zaměstnavatelem. Z české skupiny se pracovního pohovu účastnil David Mirosničenko a svého úkolu se zhostil skvěle. Na konci pohovoru sklidil obrovský aplaus. Po návštěvě radnice jsme měli volno, bylo krásné počasí a tak jsme se rozhodli, že všichni společně pojedeme na místní písčitou pláž. Během pěti hodin strávených na pláži jsme hráli volejbal, tancovali jsme, a kdo chtěl, koupal se, ikdyž moře bylo dost studené. Kolem 18:00 hod. jsme se rozloučili a jeli jsme domů, případně do města do restaurace na večeři.

Den čtvrtý– 09/02/17

Čtvtý den jsme se všichni sešli v 8:00 hod. v krásném parku San Leone, který se nachází kousek nad školou. Když jsme byli všichni, vyrazili jsme autobusem na Etnu – druhou nejmohutnější činnou sopku v Evropě, která se nachází nedaleko města Catania a je zapsaná na listině Světového dědictví UNESCO. Jeli jsme něco málo přes hodinu, a když jsme dorazili na místo, rozhodli jsme se projít jsme a udělat nějaké fotky.  V 11:15 hod. byl odjezd na pláž Giardini Naxos. Svítilo sluníčko a bylo krásně teplo, a tak jsme si sedli a snědli oběd, který jsme měli připravený z domova. Ve 13:30 hod. jsme už zase seděli v autobuse a byli na cestě do Taorminy. Taormina je historické město v provincii Messina. Hlavní památkou v Taormině je řecké divadlo, které jsme všichni společně navštívili. Po prohlídce divadla a přilehlého městečka jsme se pokochali krásným výhledem na moře a Etnu a pak se vrátili zpátky do Catanie, kde jsme strávili zbytek dne v rodině nebo ve městě.

Den pátý– 10/02/17

Tento den jsme do školy mohli přijít až na devátou hodinu. Mohli jsme se těšit na workshop a přednášku jednoho z učitelů. Dozvěděli jsme se, jak správně navrhnout logo firmy, jak zaujmout potenciální klienty a co by mělo logo obsahovat. Po přednášce jsme měli coffee break a potom jsme se vrhli do práce na logu ve skupinách. Na výběr bylo z několika možných témat, která byla zapotřebí později zpracovat. Naše vytvořená loga se opět promítala na plátno, kdy jsme naše loga krátce představili. Poté jsme ve skupinách pracovali na anglickém deníku projektu, kdy jsme vyprávěli, co jsme celý týden dělali a jak jsme si to užili. Po prezentaci nás čekal dobrý oběd ve škole. Po obědě byly rozdávány všem žákům účastnické certifikáty. A potom jsme hráli znalostní hru o Sicílii. Když vše skončilo, mohli jsme se připravovat na multikulturní party, na které byla možnost nabídnout si některý typické pochoutky z jednotlivých zemí. K tanci nám hrála italská školní kapela a skoro všichni tancovali. Byl to velmi emotivní zážitek a nikomu se nechtělo domů. Později si nás naši hostitelé odvezli na poslední společné setkání ve městě s ostatními studenty a po rozloučení jsme už jen balili a chystali se na cestu domů.

Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie.
Za obsah publikací (sdělení ) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejich obsahem.