Francie – Bordeaux 1.-10.2.2019

Podnikání. Praktické, inovativní, tvůrčí

Deník studentů, kteří se zúčastnili mobility C2 ve Francii v Bordeaux

Pondělí:

V pondělí 4.2. 2019, náš den začal seznámením se s lidmi, kteří s námi byli po celou dobu pobytu v Bordeaux. Byli jsme přivítáni ředitelem školy a poté jsme dostali i nějaké dárečky. Ve škole jsme zůstali až do oběda a následně jsme se šli všichni podívat do víru velkoměsta. Jako první jsme navštívili náměstíčko, kde jsme šli do Cathédrale Saint-André. Poté už jsme se pouze procházeli a koukali na místa, kam jsme mohli jít a nebo která jsme navštívili všichni v průběhu týdne.

Úterý:

V úterý 5.2. 2019, jsme začali s návštěvou Lectra Company, kde jsme strávili čas až do odpoledních hodin.  Dozvěděli jsme se, co Lectra Company je, co vyrábí a pro koho. Mohli jsme vidět jejich dílnu, a také nám ukázali, jak funguje jeden z jejich strojů na střih kalhot. Jelikož Bordeaux je vinařská oblast, tak nechyběla návštěva nově postaveného muzea La Cité du Vin. Zde jsme mohli vidět a získat plno zajímavostí ohledně zpracovávání vína. Nakonec nechyběla ani ochutnávka, ale bohužel pro nás jenom vinného džusu.

Středa

Ráno v 8:00 jsme se všichni setkali ve škole. Přišli jsme do tělocvičny, kde jsme se rozdělili do skupin a hráli různé hry. Poté jsme se rozdělili do dvojic a naším úkolem bylo si připravit povídání o tom, co bychom chtěli zlepšit ve škole a naše návrhy jsme prezentovali před ostatními spolužáky a učiteli. Když jsme všechny návrhy odprezentovali, šli jsme na oběd, který jsme měli ve školní jídelně. Po obědě jsme se vydali na prohlídku Opera House s paní průvodkyní. Po prohlídce jsme měli volný čas v Bordeaux.

Čtvrtek

Po snídani jsme se setkali v učebně, kde jsme probírali věci ohledně toho, co potřebujeme k vytvoření loga a paní učitelka z Francie nám k tomu pouštěla prezentaci. Poté nás čekal odpolední výlet do Arcachonu. Jeli jsme tam asi hodinu společně autobusem. Když jsme dorazili na místo, dostali jsme oběd a rozchod, takže jsme si Arcachon prošli sami. Moc se nám tam líbilo. Prošli jsme se po nábřeží a užívali si výhled na moře. Dále nás autobus odvezl na další výlet – Dune of Pyla. Po příjezdu jsme nejprve museli zdolat vysokou písečnou dunu, abychom mohli vidět krásný výhled na celé okolí. To se nakonec všem povedlo. Na zpáteční cestě už byli všichni po tomto výletu unavení. Po příjezdu zpátky do Bordeaux jsme se vrátili do našich náhradních rodin, kde jsme měli večeři.

Pátek: V 9:30 jsme měli prohlídku školy, asi v 10:15 jsme všichni šli do velké klubovny, která byla součástí internátního komplexu vedle školy, kde jsme čekali než začne ředitel školy svůj proslov, kterým poděkoval nám všem za účast a za možnost se znovu zúčastnit Erasmu. Po svém proslovu řeklo pár věcí ještě duo prezentérů ze středečního workshopu. Když domluvili, znovu přestoupil ředitel, který nás začal volat stát po státu. Každému žákovi předal certifikát o účasti a osobně nám děkoval. Když už ho všem předal začala pro mě nejdůležitější část – bufet J Když jsme se všichni najedli, tak kolem jedné hodiny jsme se všichni rozešli užít si zbytek našeho posledního dne.

Sobota:

V 7:00 jsme dorazili na letiště a čekali na náš let do Paříže. V 8:30 jsme šli do letadla a v 9:00 jsme vzlétli. V 10:15 jsme přistáli na letišti v Paříži kde jsme čekali na tranzit na hotel. Do hotelu jsme si jen dali věci a šli a hned jsme odešli projít si Paříž. První jsme došli k Bazilice Sacré-Cœur, kde jsme měli krátký rozchod, než jsme se přemístili do královských zahrad, které jsme si jen rychle prošli a šli k Louvru u kterého jsme se na nějakou dobu zastavili, než jsme se zase přemístil, tentokrát k Eiffelovce, u které jsme si dali palačinky a pozorovali protestanty. Naštěstí šli směrem od nás, ale i přes to byl velký prostor okolo Eiffelovky neprůchozí. Raději jsme se vrátili na hotel, protože jsme byli už i tak unavení a šli rovnu spát, protože jsme brzy ráno následující den letěli zpět do Čech.

Autoři deníku: Josef Smat P-1.A, Katka Hrdličková P-1.A, Petra Dohnalová P-1.A

Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejich obsahem.